Na de Hankook 24H PORTIMAO genieten teams en rijders in de 24H SERIES powered by Hankook nu van een welverdiende zomerpauze, voordat de reeks met de Hankook 24H BARCELONA (30 augustus-1 september) wordt voortgezet. Dat biedt een goede gelegenheid om alvast vooruit te kijken naar het komende seizoen, dat met de Hankook 24H DUBAI (9-11 januari 2020) begint.
Inmiddels gevestigd als de eerste grote 24-uursrace van ieder nieuw
kalenderjaar behoeft de Hankook 24H DUBAI nauwelijks nog enige
introductie. De fascinerende ambiance van Dubai is een fantastisch decor
voor een spannende lange-afstandsrace op Dubai Autodrome, dat door alle
rijders, zowel ambitieuze amateurs als ervaren professionals, als een echte
uitdaging beschouwd wordt. Bijna 50 teams hebben zich al voor deelname
ingeschreven en zo hun plaats op de startopstelling voor de 15e editie van het
evenement in de Verenigde Arabische Emiraten veilig gesteld.
Als altijd zorgt het Nederlandse bureau CREVENIC, organisator en promotor
van de race, voor alle logistieke aspecten die samenhangen met de deelname
aan het evenement in Dubai. Om ervoor te zorgen dat teams niet met extra
kosten voor hun deelname geconfronteerd worden, is het systeem van
inschrijfgelden gewijzigd. Het tarief omvat standaard zeetransport naar Dubai
en terug, alle officiële sessies op de baan, alle brandstof voor het evenement
alsmede het gebruik van een pitbox en een exclusieve pitbox-banner die
teams mogen houden als souvenir van hun deelname aan de race. Er zijn ook
upgrade-pakketten met extra privé-testesessies beschikbaar.
Vooruitblik op 2020: twee series, licht gewijzigde klassestructuur
Gebaseerd op de rijke ervaring in lange-afstandsraces organiseert
CREVENTIC in 2020 twee series. de 24H SERIES EUROPE en de 24H
SERIES CONTINENTS, beide powered by Hankook. Voor de Europese serie
moeten teams en rijders deelnemen aan tenminste twee races om in
aanmerking te komen voor punten. De beste vier resultaten van het seizoen
worden daarbij meegeteld. De kalender van de 24H SERIES CONTINENTS
omvat de 24-uursraces in Dubai, Barcelona en op het Circuit of the Americas
in Austin, Texas. Rijders en teams moeten aan alledrie de evenementen
deelnemen om punten te kunnen scoren.
Voor meer duidelijkheid heeft CREVENTIC ook enkele wijzigingen
doorgevoerd in de structuur en de benaming van de klasses voor het
komende seizoen. De klassen die tot dusver bekendstonden als A6-Pro en
A6-Am worden voortaan aangeduid als GT3-Pro en GT3-Am. De klassen
SPX en SP2 worden samengevoegd en aangeduid als GTX. In de TCEdivisie worden de klassen A3, A2 en CUP1 gecombineerd tot de TC-klasse.
Bovendien is besloten om de huidige dynamische BOP (balance of
performance) te vervangen door een vaste BOP per voertuigtype. Daarmee is
er niet langer sprake van referentierondetijden. Nadere informatie is te vinden
via www.24hseries.com.