Autocoureur Max Weering debuteert komend seizoen in de Lamborghini Super Trofeo North America-kampioenschap. Het twintigjarige talent uit Coevorden gaat uitkomen voor MCR uit Miami. Daarmee gaat voor hem zijn Amerikaanse droom in vervulling: racen in de Verenigde Staten. Ook rijdt hij het Europese Super Trofeo-kampioenschap.

Voor Max wordt het zijn tweede seizoen in het prestigieuze Super Trofeo-kampioenschap. Afgelopen jaar was hij succesvol tijdens zijn debuut in de Europese variant. Hij was daarin als rookie regelmatig voorin te vinden. Mede daarom werd Max gevraagd door om zich aan te sluiten bij de Amerikaanse equipe.

“Ik werd gebeld door het team. Ze zochten iemand die ervaring heeft, die ze een stapje hoger kan brengen. Ze hebben veel ervaring in andere klassen en willen dit seizoen ook Lamborghini gaan rijden. Ik ben onlangs naar Miami geweest voor een kennismaking. Ik kon het team nog helpen met advies om komend seizoen zo goed mogelijk te kunnen starten.” Max voelde zich er meteen thuis. “Het is een team dat wil groeien en wil investeren in de toekomst.”

MCR wordt gerund door Michael Mannella en Bart Collins. De teameigenaren zullen zelf ook in de Super Trofeo North America uitkomen aangezien zij samen een Lamborghini Huracán delen. Max’ eigen auto is inmiddels naar de Verenigde Staten verscheept. “En tijdens de wedstrijden daar hebben we Ronny Wijnakker erbij, die ook zijn ervaring deelt met dit team.”

De wedstrijden van het Super Trofeo North America-kampioenschap worden verreden in het voorprogramma van het bekende IMSA sportscar-kampioenschap. Dat betekent dat Max roemruchte circuits zal aandoen als Circuit of the Americas en het legendarische Watkins Glenn. Omdat hij nog nooit in Amerika heeft geracet moet de jonge coureur die banen nog leren kennen. “We zullen daarom nog een aantal tests doen op een aantal circuits”, zegt hij.

Het wordt een interessante nieuwe uitdaging voor Max, want de Amerikaanse circuits zijn doorgaans anders dan de Europese. “In Amerika hebben de banen vaak hobbeltjes, dat vereist een andere rijstijl. Er zijn ook geen uitloopstroken, de muren staan dichtbij, maar dat maakt het ook erg leuk. Het wordt mijn eerste keer op Circuit of the Americas in Texas. Ik ben blij dat ik eerst daar race. Dat is een wat meer Europese baan. Maar meteen daarna volgt de race op Watkins Glenn. Dat is een leuk vooruitzicht.”

Max kan rekenen op een heftig seizoen met veel reizen. Want behalve in Amerika rijdt hij dus – net zoals vorig jaar – het Europese Super Trofeo-kampioenschap. Bovendien zal hij aan het eind van het seizoen meedoen aan de World Final op het circuit van Misano in Italië. Daar komen de rijders van alle Super Trofeo-kampioenschappen bij elkaar in een poging om de wereldtitel te winnen. En als zijn schema het toelaat, is het de bedoeling dat hij nog te zien is in Nederland in races van een andere raceklasse. “Ik heb echt heel veel zin in het nieuwe seizoen.”

De grootste uitdaging ligt voor komend seizoen in Amerika. Max staat te popelen om aan de andere kant van de oceaan in zijn Lamborghini te debuteren. Hij is dan ook heel dankbaar dat hij deze kans heeft gekregen. “Samen met het aanbod van nieuwe sponsors is het mogelijk om deze droom te verwezenlijk. Echt geweldig!”