De Belgische Lotusrijder Luc de Cock startte vanaf de pole in de eerste race tijdens de Jack’s Racing Day. Een oliespoor en een fikse regenbui maakten dat de kwalificatie eigenlijk maar drie minuten duurde. Degenen die direct volle bak waren gegaan hadden geluk, de rest kon een snelle tijd vergeten.

 

 

Michiel Campagne moest beginnen op de zestiende plaats en gebruikte de overvloedige pk’s van de Corvette Grand Sport om binnen enkele ronden de kop te pakken. Martin Bijleveld stuurde zijn Ford Falcon naar een sterke tweede plaats na een snelle start. Rhea Sautter hield zich twee Triumphs van het lijf en pakte met haar Jaguar E-type de laatste podiumplaats. Luc de Cock was vierde in de Lotus Elan. Daarachter kwam een treintje Ford V8s aangevoerd door Frans van Maarschalkerwaart (Shelby) gevolgd door Cees Lubbers (Falcon) en Mustang piloten Armand Adriaans en Roel Korsten. In GTS11 was het aanvankelijk Erwin van Lieshout met de Porsche 911 die ruim voor lag. Hij haalde de finish echter niet waarna de winst naar Niek van Gils (MGA) ging, die Theo van Gammeren (Porsche 911) halverwege de race verschalkt had. René De Vries lag op koers om CT07 te winnen, tot hij de E-type van Ed van Dijk toucheerde. Bert Mets profiteerde en pakte de klassewinst.

 

 

Op zondag maakte Campagne het 2 uit 2. De Corvette Grand Sport nam bij de start direct de leiding. Andy Newall in de Jaguar E-type opende de jacht en wist Campagne zelfs enkele keren te passeren, maar een grote rookwolk uit de machinekamer van de Jaguar betekende het einde van zijn race. Jaap van der Ende bezette aanvankelijk de derde plaats in de Ford Falcon, promoveerde vervolgens naar p. 2, maar kreeg het zwaar met de track limits en zag achtereenvolgens Thijs van Gammeren (Ford Falcon) en Luc de Cock (Lotus Elan) voorbijkomen. De Belgische Lotus-rijder wist de brede blauwe Falcon in de laatste ronde te passeren en werd zodoende tweede algemeen. Vijfde overall en eerste in GTS12 was Frans van Maarschalkerwaart in de Shelby GT350, die werd opgejaagd door Roel Korsten (Ford Mustang) en Jac Meeuwissen (Austin-Healey 3000). In GTS11 was Niek van Gils iedereen te snel af in zijn MGB, terwijl Rob Rappange de kleine toerwagenklasse won in zijn Mini Cooper S. CT08 werd gewonnen door Bert Du Toy van Hees in de Lotus Cortina.

 

 

Volgende race: Barcelona op 3 en 4 september.

Top 10 race 1:

  1. Michiel Campagne (Corvette Grand Sport) 15 ronden
  2. Martin Bijleveld (Ford Falcon) +78.1
  3. Rhea Sautter (Jaguar E-Type) +96.1
  4. Luc de Cock (Lotus Elan) +96.6
  5. Frans van Maarschalkerwaart (Shelby Mustang GT350) +111.3
  6. Armand Adriaans (Ford Mustang) +112.8
  7. Roel Korsten (Ford Mustang) +92.3
  8. Jac Meeuwissen (Austin Healey 3000) +119.7
  9. Henk van Gammeren (Ford Falcon) +121.810.
  10. Hemmo Vriend (Ford Falcon) +130.7

 

 

Top 10 race 2:

  1. Michiel Campagne (Corvette Grand Sport) 13 ronden
  2. Luc de Cock (Lotus Elan) +61.0
  3. Thijs van Gammeren (Ford Falcon) +62.1
  4. Jaap van der Ende (Ford Falcon) +71.6
  5. Frans van Maarschalkerwaart (Shelby Mustang GT350) +92.0
  6. Roel Korsten (Ford Mustang) +93.1
  7. Jac Meeuwissen (Austin Healey 3000) +93.8
  8. Cees Lubbers (Ford Falcon) +126.3
  9. Hemmo Vriend (Ford Falcon) +127.0
  10. Rob Rappange (BMC Cooper S) 12 ronden

Meer informatie op de website: www.nkhtgt.nl