Het team van Mammoet Rallysport heeft een nieuwe hoofdsponsor. Eurol wordt niet alleen hoofdsponsor, maar ook naamgever van het team.
“Na een prachtige vijftien jaar van intensieve samenwerking is het voor Mammoet tijd voor een nieuwe koers en nieuwe keuzes”, zegt Jeroen Overduin, hoofd marketing en communicatie bij het bedrijf. “Ons sterke merk zal komende jaren nóg zichtbaarder zijn en glashelder gepositioneerd als innovatief marktleider in zwaar transport en hijswerk, met een hoofdrol voor teamwork, cutting edge technologie en safety first. Een recente keuze die daar 100% op aansluit is onze grote betrokkenheid bij Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort als event supplier, waar we niet alleen gastvrijheid voor onze klanten verzorgen, maar ook zelf aan de bak zijn met onze mobiele kranen.”
“Ik wil Martin, Mitchel en het hele team namens Mammoet hartelijk danken voor de versterking van ons merk met hun formidabele teamprestaties en wens hun uiteraard veel succes voor de toekomst!”
Voor Martin van den Brink komt daarmee een einde aan een lange, mooie, leerzame en boeiende periode. ,,We hebben vijftien jaar lang een mooie en duurzame relatie gehad met Mammoet. Ik ben heel dankbaar voor wat de samenwerking ons heeft gebracht. Samen met Mammoet hebben we dit niveau bereikt.’’
De 51-jarige teameigenaar kijkt met veel genoegen terug op de achterliggende periode. De Harskamper is echter ook enthousiast over de komende jaren van het rallyteam. ,,We kijken terug op een fantastische samenwerking met Mammoet. We hebben samen mooie successen behaald, maar ook tegenslagen gehad. Onder al die omstandigheden bleef de samenwerking perfect. Ik heb na die lange periode van vijftien jaar alle begrip voor de keuze van Mammoet om een andere koers te gaan varen. Gelukkig hebben we in Eurol een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Ik ben heel blij met het vertrouwen van dit bedrijf. Eurol is al acht jaar een trouwe partner van ons team. Nu worden ze dus naast hoofdsponsor ook naamgever van het team.’’
Testen en door ontwikkelen
Het rallyteam uit Harskamp kan de komende jaren voortborduren op de stevige basis die de afgelopen vijftien jaar is gelegd. ,,De steun van Eurol maakt het voor ons team mogelijk om onze ambities waar te blijven maken. Ons team met tientallen vrijwilligers heeft daarmee opnieuw de waardering gekregen die het verdient. We werken al acht jaar samen op het gebied van het testen en door ontwikkelen van smeermiddelen. Die technische samenwerking zullen we de komende jaren vervolgen en waar mogelijk uitbreiden.’’
Martijn Pfeiffer, Managing Director van Eurol is blij met het hoofdsponsorschap: “Zowel Mitchel als Martin van den Brink hebben het afgelopen jaar laten zien dat ze met de Iveco trucks van Team De Rooy erg competitief zijn. Dit sluit naadloos aan bij onze ambitie om smeermiddelen te ontwikkelen die zorgen voor de beste prestaties onder alle omstandigheden. Daarnaast vinden we het fantastisch om Mitchel, als jongste Dakar rijder ooit en lid van Talent TeamNL, te ondersteunen in zijn rallycarrière”.
Dakar Rally 2023
Ook op het sportieve vlak heeft de overeenkomst met Eurol voor Martin van den Brink een positief effect. ,,De steun van Eurol als nieuwe hoofdsponsor betekent dat ik in de Dakar Rally van 2023 ook van start ga in een truck van Team De Rooy.’’ Zoon Mitchel van den Brink was al eerder verzekerd van een stoeltje in een Iveco Powerstar. Ook in dit geval is er pas zekerheid als Martin het volledige budget voor de Dakar Rally heeft ingevuld. ,,Daar zijn we heel hard voor aan het werk. Maar dit is een goed begin. Van den Brink junior is door de rol van Eurol nog niet af van senior,’’ aldus een tevreden lachende Martin van den Brink.
Binnenkort neemt het team op passende wijze afscheid van Mammoet. Afgelopen maandag is het contract getekend bij Eurol in Nijverdal.
Wil jij ons magazine ook lezen? Meld je dan aan via “bestellen” op onze website: www.start84.nl