Het is alweer drie jaar geleden dat Nico Biesheuvel met het idee kwam om een Mercedes 230 SLK Rally cup te introduceren in de rallysport. Met een door de KNAF afgegeven wagenpaspoort, c.q. een reglement, zal de Mercedes 230 SLK in 2020 toegelaten gaan worden in de rallysport. Waarbij is gesteld dat er minimaal drie SLK’s moeten gaan rijden. Als we naar het succes van de SLK cup op het circuit kijken, moet dat vast en zeker gaan lukken. Diverse aanvragen voor deze klasse zijn inmiddels al binnen.
De Mercedes 230 SLK, met 195 PK motor, zal nagenoeg geheel als een standaard auto opgebouwd worden. De wijzigingen ten opzichte van de circuit wagen zijn: schokbrekers- veren- een sper differentieel en er wordt op 16 inch wielen gereden. Interessant is ook dat er op de DNRT banden gereden gaat worden. Een low Budget band die onder alle weersomstandigheden ingezet kan worden.
Tijdens de Twente Short rally zal de Mercedes SLK te zien zijn als nul auto. Deze deelname is vooral gericht op het feit dat dit evenement als een test gezien moet worden. Eric Jan Niemann en Alex van Dijk zullen de wagen gaan besturen.
De eerste combi Race & Rally SLK Cup in Nederland!
Het is voor het eerst in de geschiedenis van de autosport, dat een rally cup auto, ook mag deelnemen in een Cuprace op het circuit. De DNRT heeft haar toestemming gegeven om tijdens de Mercedes SLK Cuprace ook de rally SLK toe te laten. Er zal dan wel een apart klassement voor worden opgemaakt. Men moet uiteraard wel een racelicentie kunnen overleggen.
Voor degene die interesse hebben in de Mercedes 230 SLK Rally Cup kunnen dit kenbaar maken door een mail te sturen naar;
info@biesheuvel.nl of info@slkcup.nl
Contact ons hier