Een chaotische startprocedure van de zaterdagrace om het Nolte Küchen NK HTGT zorgde vrijwel direct voor een rode vlag. De tweede start verliep iets minder chaotisch, alleen Martin Bijleveld en Egbert Kolvoort kregen straf voor een jumpstart. Vooraan waren het de twee Corvettes Grand Sport van Allard Kalff en Kaj Dahlbacka die de dienst uitmaakten, daarachter was het Roeland Voerman (Corvette Stingray) die al snel onder druk gezet werd door Bob Stevens (Lotus Elan). Stevens viel terug door een spin, waarop Tom Kuiper (Corvette Stingray) de aanval op de derde plaats overnam. Voerman moest even later opgeven met een kapot differentieel, waarna kortstondig de Safety Car in de baan kwam. Dat werd Dahlbacka fataal, hij haalde voor de streep een achterblijver in en kreeg een tijdstraf. Zodoende promoveerde Tom Kuiper naar de tweede plaats. De Safety Car bracht Bob Stevens weer binnen aanvalsafstand van Roelant de Waard (Shelby Mustang) en Jos Stevens (Lotus Elan). Met een paar fraaie inhaalacties wist Bob als vierde te finishen. Martin Bijleveld (Ford Falcon) was de winnaar bij de toerwagens, voor Rob Rappange (Mini Cooper). Sjoerd Peereboom won GTS11 in de MGB. In de afdeling “nieuwkomers” wist Ed van Dijk (Jaguar E-type) deze keer Hemmo Vriend (Ford Falcon) te verschalken. Daarachter reed Sandro Hubar een solide debuutrace in zijn Alfa Romeo GTA.

 

 

De zondagochtend in Assen was grijs met een licht motregentje en dat maakte de baan verraderlijk voor de tweede race van het Nolte Küchen NK HTGT. Michiel Campagne nam de leiding met de Corvette Grand Sport, maar Andy Newall (Jaguar E-type) gebruikte ieder beetje van de spaarzaam beschikbare grip om hem te passeren. Dit duo wisselde vervolgens meerdere malen van positie. Na een kort Safety Car intermezzo om Kenneth Persson’s gestrande GT40 uit de grindbak te slepen, hervatten ze de strijd en wist Newall een klein gaatje te slaan. In derde positie reed Kaj Dahlbacka (Corvette Grand Sport), terwijl de vierde plaats betwist werd door Tom Kuiper (Corvette Stingray) en Bob Stevens (Lotus Elan). Stevens had meerdere pogingen nodig alvorens hij een succesvolle passeeractie kon plaatsen. Bas Jansen (Ford Mustang) won de toerwagenklasse voor Roel Korsten (Mustang) en Jaap van der Ende (Ford Falcon), Jasper Izaks was de snelste Mini Cooper coureur. Frans van Maarschalkerwaart (Shelby Mustang), Roelant de Waard (Shelby Mustang) en Armand Adriaans leverden een mooi gevecht dat uiteindelijk door de Waard gewonnen werd. Erwin van Lieshout (Porsche 911) won de GTS11-klasse met een beetje mazzel nadat Sjoerd Peereboom (MGB) was gespind.

 

 

Top-10 race 1:

  1. Allard Kalff (Corvette Grand Sport) 13 ronden in 28:52.0
  2. Tom Kuiper (Corvette Stingray) +25.7
  3. Kaj Dahlbacka (Corvette Grand Sport) +29.7
  4. Bob Stevens (Lotus Elan) +33.2
  5. Roelant de Waard (Shelby Mustang) +35.7
  6. Jos Stevens (Lotus Elan) +38.3
  7. Rhea Sautter (Jaguar E-type) +44.0
  8. Frans van Maarschalkerwaart (Shelby Mustang) +57.4
  9. Armand Adriaans (Corvette Stingray) +58.8
  10. Martin Bijleveld (Ford Falcon) +60.6

 

 

Top-10 race 2:

  1. Andy Newall (Jaguar E-type) 14 ronden in 31:14,661
  2. Michiel Campagne (Corvette Grand Sport) + 6.7
  3. Kaj Dahlbacka (Corvette Grand Sport) +24.47
  4. Bob Stevens (Lotus Elan) +24.8
  5. Jos Stevens (Lotus Elan) +31.5
  6. Tom Kuiper (Corvette Stingray) +31.5
  7. Bas Jansen (Ford Mustang) +65.7
  8. Roelant de Waard (Shelby Mustang) +68.3
  9. Armand Adriaans (Corvette Stingray) +78.2
  10. Jaap Sinke (Austin-Healey 3000) +88.1
    Foto’s: Senten Images