Het jaar kan nu worden afgesloten: de Essen Motor Show heeft haar succesvolle 56e editie afgerond en zowel exposanten als fans tevreden gesteld. Het autofestival duurde tien dagen en benadrukte dat sportieve en unieke voertuigen het publiek blijven inspireren, ongeacht het aandrijfsysteem.
Rond 500 exposanten zorgden voor een goede sfeer en trokken meer dan 200.000 bezoekers naar Messe Essen van 30 november tot 8 december (Previewdag: 29 november). Ze presenteerden alles wat het hart begeert: sportieve productieauto’s, liefdevol afgestemde tuningcreaties, brute raceauto’s, elegante klassiekers, evenals accessoires en lifestyleproducten.
“De Essen Motor Show heeft laten zien hoeveel bedrijven en het publiek dit platform waarderen en vieren. De respons was werkelijk uitstekend – en dat in politiek en economisch uitdagende tijden. In tegenstelling tot de huidige trends in de industrie waren de exposanten zeer tevreden met hun resultaten,” vat Oliver P. Kuhrt, algemeen directeur van Messe Essen, samen.
Met BYD, Continental, Hankook, Nio, Shelby en Skoda waren er verschillende autofabrikanten en bandenproducenten aanwezig, die fans fascineerden met hun nieuwe producten. Daarnaast maakten drie bekende merken – Dickie Spielzeug, eBay Motors en LEGO – hun debuut op de Essen Motor Show.
Wil jij ons magazine ook lezen? Meld je dan aan via “bestellen” op onze website: www.start84.nl