Voor de voorlaatste meeting van de Benelux Supercar Challenge trokken de teams afgelopen weekend richting de Duitse Nürburgring. Enkele weken na de verplaatsing naar Brands-Hatch kregen de deelnemers aan de Benelux Supercar Challenge dus weer een mythische omloop voor de wielen geschoven. Uiteraard stonden er weer twee races van één uur op het menu en na afloop van het Duitse weekend lijken Bas Schouten en Ward Sluys de belangrijkste kandidaten op de titel in de Benelux Supercar Challenge 2017. De finale in Assen op 21 en 22 oktober zal uitsluitsel moeten brengen.
Het weekend voor het Nederlands-Belgische duo in de kleuren van Pro Diaxo begon goed, met een schitterende polepositie van Bas Schouten in extreem natte omstandigheden. “Mijn teamgenoot bij JR Motorsport is echt wel een talent”, lachte Ward Sluys na de strijd tegen de chrono, “en vooral we pakken nog maar eens een punt extra in de titelstrijd.”
De eerste Race vond plaats in dezelfde zeer delicate omstandigheden. “Mijn probleem was dat ik niet in de regen had gereden voordien. De eerste rondjes waren pure verkenning en ik heb dus gekozen om geen schade te rijden, te finishen en de nodige punten te pakken. Ik reed na enkele ronden goede tijden en kon een tweede plaats pakken, achter onze teamgenoot. De zege bleef binnenshuis en we vergrootten nog maar eens onze voorsprong in het kampioenschap.”
Op zondag waren de weergoden de deelnemers beter gezind en Ward Sluys nam de start. Roger Grouwels, de directe titelrivaal nam een goede start, maar Sluys bleef de aansluiting behouden, op een omloop waar de BMW het niet onder de markt had tegen de krachtige Porsche.
“Met het mes tussen de tanden bleef ik op zijn achterbumper kleven en met héél scherpe rondetijden kon ik uiteindelijk Roger dan toch te grazen nemen. Ik bracht de BMW vooraan in de race de box in voor de wissel. Bas nam over en kwam net voor Roger terug de baan op. Ook hij reed wederom een foutloze race én de snelste wedstrijdronde, zoals op zaterdag.. We scoorden dus weer volle punten.”
“We werden sinds Brands Hatch ‘geremd’ door extra gewicht en een strikte limiet van 8.000 o/min, dus deze overwinning is voor mezelf wel de mooiste van het seizoen. Onze BMW is zeker niet meer de snelste en zeker op een heuvelachtig circuit als de Nürburgring hadden we het echt niet makkelijk. Het is enorm werken en we moeten risico’s nemen om dit resultaat te behalen. Ik kijk dus zeker uit naar Assen voor de finale en ga vol voor de titel.”
Tijdens het weekend van 7-8 oktober rijdt Sluys de 12 Hours of Spa Creventic, met de BMW M3 GTR van JR Motorsport, de auto van Palanga, onder de vlag van Prodiaxo Racing. Samen met Nick Geelen en Marco Poland bereidt hij zijn deelname voor aan de 24 Uur van COTA USA in november met een WTCC BMW van JR MOTORSPORT.